Recenze

Recenze – Tvář vody (Guillermo del Toro, Daniel Kraus)

Tvář vodyAutor: Guillermo del Toro, Daniel Kraus
Žánr: Fantasy román
Vydáno: 2018, nakladatelství Host
Počet stran: 384
Anotace: Příběh jako z jiného světa zasazený do Ameriky šedesátých let a odehrávající se na pozadí studené války. Elisa žije osamělý život v malé špeluňce nad kinem Arcade v Baltimoru. Pracuje jako uklízečka v přísně střeženém výzkumném středisku a jedinou radostí pro ni je, když si před noční směnou vybírá, jaké střevíčky na podpatcích si obuje. Ale poté, co s kolegyní Zeldou odhalí utajovaný vládní experiment, se její dosavadní život navždy změní.
Tvář vody je neobvyklý a křehký příběh o lásce, svobodě, sebeúctě a rovnováze v přírodě, který zpracovali dva umělci ve dvou různých médiích.

Můj názor: Na tuto knížku jsem se velmi těšila. Zaujal mě film, který šel do kin začátkem roku a byl velmi úspěšný. Když se mi kniha poprvé dostala do ruky, tak jsem musela žasnout nad krásným zpracováním. Jak přebalu, tak zlatých stránek na začátku. Je vidět, že graficky je knížka skvěle zpracovaná.

Příběh Elisy Vás chytí. Je totiž skvělá – němá slečna, která miluje barevné lodičky všech typů a také je velmi dobrosrdečná a důvěřivá i když se s ní život nikdy nemazlil. Žije spořádaný život, ve svém pravidelném režimu a pracuje jako noční uklízečka v Ocamově středisku. Její život se obrátí naruby ve chvíli, kdy do střediska dovezou zvláštního tvora, kterého se chystají zkoumat. Elisa je tvorem fascinovaná, začne mu věnovat mezi prací čas. Učí ho znakovou řeč, různé způsoby a pouští mu své oblíbené gramodesky. A co víc, do tvora se bezhlavě zamiluje. A vše nasvědčuje tomu, že i tahle kouzelná bytost chová k Elise vřelé city.

Elisa se tedy rozhodne, že ho zachrání před jistou záhubou ve středisku a odveze si ho domů. Se svým přítelem a sousedem Gilesem plánují, jak ho ze střediska rychle a v pořádku dostat. Tvor totiž nevydrží bez vody déle než 30 minut. Celá akce se jim podaří a tato podivná láska vzkvétá v Elisině malé koupelničce . Jsme svědky neuvěřitelně čisté a opravdové lásky. Nic ale není tak růžové, jak se zdá. Elisa ví, že musí tvora dostat do moře a vzdát se ho. Mezitím na středisku panuje chaos a s prominutím blázen jménem Strickland (vysloužilý voják, co dovedl tvora do střediska) se snaží tvora vypátrat a usmrtit. Tahle postava mě opravdu iritovala. Strickland je totiž záporák a úchyl se vším všudy. Nenáviděla jsem ho od začátku až do konce.

Vše graduje napínavým závěrem, který Vás ke knize upoutá a nepustí až do konce. A jak to vše dopadne? To neprozradím 🙂 Myslím, že jsem už prozradila až moc!

Kniha nebo film?: Pro tuto recenzi přidávám ještě speciální závěr v podobě porovnání knihy a filmu. Za mě vede určitě kniha, jako vždy. Více rozvětvený děj, víc pocitů, víc všeho. Ve filmu ale musím pochválit skvělý výběr herců a i to prostředí,ve kterém se to odehrává. Takže kniha sice vede na plné čáře, ale i film je velmi pěkně zpracovaný.

Pokud Vás tato kniha zaujala jako mě, můžete ji sehnat za skvělou cenu například na eshopu Dobrých knih – (www.dobre-knihy.cz), konkrétně na následujícím odkaze – https://www.dobre-knihy.cz/tvar-vody-366315.html.
Moc děkuji Dobrým knihám za zaslání této knížky k recenzi. Jsem moc ráda, že jsem si mohla vyzkoušet recenzovat pro tento eshop. Další knihy podobného typu jako je Tvář vody můžete najít na tomto odkaze – https://www.dobre-knihy.cz/svetova-proza-421/ (Tak klik a šup si pořídit něco dalšího ke čtení!)

Napsat komentář